Se nem jobb, se nem bal - magyar!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 
Új cikk

Tartalom

 

 

Kapitalizmus van.

 

 

 

         Mostanában a kilátástalanság miatt terméktelen és dűlőre nem jutott eszmecserék résztvevői sokszor széttárt karokkal, és ezzel a tehetetlenséggel megbékülő, vagy éppenséggel rendreutasító megállapítással fejezik be a vitát: "Mit akarsz? Kapitalizmus van!". És a gondolat itt lebénul. Mintha nem lenne tovább. E ténymegállapításhoz ugyan semmi kétség nem fér, bár a rendszerváltás előtt és kezdetén senki ki nem ejtette a száján a kapitalizmus szót; az "illetékesek" leginkább többpárti polgári demokráciáról, szociális piacgazdaságról beszéltek, sőt ez a kifejezés került az új alkotmányba is. Senkinek nem volt politikai mersze hozzá, hogy nyíltan meghirdesse a kapitalizmust. Időpontot nehéz lenne meghatározni, de hosszú évek elteltével egyes politológusok, félénken körültekintve, elvétve kezdtek szólni a kapitalizmusról, azt követően, hogy Horn Gyula előállt a "szocialista tőkések" megteremtésére vonatkozó képtelen ötletével, és a kapitalizmust, mint elérendő célt említette. A globalizmus fokozódó érvényesülésével párhuzamosan pedig már mintegy a kapitalizmuson is túlmutató vadkapitalizmusról beszélnek – már akik mernek szólni – de javarészt ők is úgy téve, mintha az ismeretlen módon és teljesen váratlan sorscsapásként, azaz nem a rendszerváltás következményeként szakadt volna a nyakunkba. Maguk a hatalmon lévők azonban azóta is kerülik a kifejezés használatát, mintha nem is létezne, mintegy azt érzékeltetve, ha létezik is, nekünk semmi közük hozzá. (Ezért ennek az írásnak a címe után akár kérdőjelet is biggyeszthetnénk).

Történik minden annak ellenére, hogy senki, de senki előtt nem titok: kapitalizmusban élünk. Ha pedig már éljük, mondjuk is ki – ez lenne a természetes. A nyilvánosság előtt azonban mégis szinte minden fórumon továbbra is kerülik a kifejezést. E furcsa, de véletlennek semmiképpen nem tekinthető eljárásban tükröződik a kapitalizmus önvédelme is. A hozzá kapcsolódó kézenfekvő magyarázat ugyanis az, hogy a szó mögött meghúzódó tartalom történelmileg lejáratta önmagát, hiszen két világháborút is zúdított az emberiségre és szüntelen háborúskodással, válsággal és "válságkezeléssel" jár. A Nemzetközi Valutalap kutatóinak számításai szerint – akiket pedig e vonatkozásban igazán nem vádolhatunk részrehajlással – csak a huszadik század utolsó negyedében megközelítően száz pénzügyi-gazdasági válság volt a világon. De napjainkban is ez a helyzet; ki tudná megmondani, hogy véget ért-e a válság, vagy már egy újabban élünk, illetve összeszámolni, hogy hány háború folyik? És főleg, hogy még mennyit terveznek? A tőke azonban sohasem ismeri el a saját rendszere szerves hibáit. (Az előző rendszer kényszerből meg-megtette). Ennek okán, és mert történelmileg továbbra is versenyben áll egy szociális szempontokból sokak által jobbnak tartott társadalmi rendszerrel, a manipulációt egyébként is egyik fő fegyvereként alkalmazó tőkés gondolkodás más nevet keresett a kapitalizmusnak. Megszületett a piacgazdaság, a szociális piacgazdaság, a jóléti társadalom, az önszabályzó társadalom, stb. fogalma. Ugyancsak ebbe az irányvonalba illeszkedik a Soros-féle nyitott társadalom, amely főleg arra hívatott, hogy megakadályozza a nemzeti társadalom kialakulását.

El kell ismerni, sokan azok közül – gondolom, hogy a reform-kommunisták, de a szerveződő jobboldali erők jelentős részét is közéjük sorolhatjuk – akik így, talán szándékuktól függetlenül is leplezve, de közreműködtek nálunk a kapitalizmus megteremtésében, a rendszerváltáson dolgozva, őszintén hittek egy jobb társadalomban. Mások már az első lépések láttán megsejtették az igazságot, ismét mások pedig megrémültek, mert rájöttek, hogy hamisak a jelszavak, melyek mögött más nem is húzódhat meg, mint a kapitalizmus. A kapitalizmust viszont akarták is, meg nem is, hiszen a többségük a szocializmusnak tartott tőkementes pártállami rendszerből valamiféle másik, csak jobb, de ugyancsak tőkementes társadalmat képzelt el. Pedig hát tudniuk kellett, hogy ez naivitás.  

Napjainkra visszatérve, mindenképpen bajt jelez azonban, ha a témakörben folyó eszmecserék, a résztvevők eltérő politikai alapállása ellenére is, a "Mit akarsz? Kapitalizmus van!" lemondó megállapítással fejeződnek be, megakadnak bármiféle kiút, vagy távlat körvonalazása nélkül. Mintha az egyébként vitathatatlan sivár kilátástalanság ténylegesen, visszavonhatatlanul, egyszer s mindenkorra uralna mindent és mindenkit, mintha a visszafejlődés megállíthatatlan lenne.

De van más baj is, talán még nagyobb is, éspedig ha a vitázók egy része idáig sem merészkedik el, hanem szembeötlő manipulatív szándékkal olyasmit érzékeltet, hogy tulajdonképpen nem is volt rendszerváltás. Egyesek lépten-nyomon olyan politikailag megfoghatatlan, ravaszkodó megfogalmazásokkal szédítenek bennünket, hogy amit jelenleg átélünk, annak "a szocializmusra visszanyúló történelmi okai vannak", "posztkommunista szellem uralkodik", s mindaz, amitől szenvedünk "posztszocialista következmény", "a kárdárizmus utóhatásai" érvényesülnek, sőt a "kádárizmus újravirágzása" folyik, stb.

Mindazok számára azonban, akik az elmúlt húsz év eseményeit, köztük a keserveit, kudarcait, vereségeit átélték, és nem is felejtették el, szinte hihetetlen, hogy akadnak, akik azzal szeretnének ámítani bennünket, hogy e két évtized, benne napjaink minden gondja-baja a szocialista korszak terhére írandó. Amelyben, egyébként, az ilyesmiket hangoztató, mindenkinél mindent jobban tudó, mindig jól helyezkedő, általában neoliberális beállítottságú szellemi komisszárok nagy része ugyanolyan jól élt, mint ma – sőt, hasonlíthatatlanul jobban, mint a többség, akkor is, ma is – és ki-ki a vérmérséklete szerint, de ekkor még egybehangzóan, sőt egymással versengve, a kapitalizmust szidta! Ők ugyanis mindig határozottan kiállnak, … hol az egyik, hol a másik oldal mellett. Bizony-bizony igencsak aggasztó társadalmi probléma, hogy ma ismét majdhogynem csak ők kapnak fórumot. Ne tetézzük hát a bajt azzal, hogy elhisszük, vagy egyszerűem ösztönös, meggondolatlan állásfoglalásnak tekintjük a fenti állításaikat, hiszen nyilvánvalóan a nálunk kialakult vadkapitalizmus, azaz a kormányzati szintre emelt vesztegetés, jogtalan előnyszerzés, címeres gazemberség álcázott, de tudatos védelmével állunk szemben. Ne hagyjuk magunkat félrevezetni. Amit most átélünk, annak már ugyanúgy semmi, de semmi köze a szocializmushoz, mint ahogy a magát magyarnak és szocialistának nevező MSZP-nek is éppen a szocializmushoz van a legkevesebb köze, de még mintha a magyarsághoz sem lenne már; egyedül a párt mivolta tagadhatatlan. Ugyanez még inkább áll az SZDSZ-re (amely mindemellett még kifejezett magyarellenességet is tanúsít), a mostani MDF-re, de bizonyos tekintetekben tulajdonképpen más pártokra is.

A belőlük tudatosan verbuvált hatalmi elit ("elit"?) többsége csak azt látja és láttatja, ünnepli és ünnepelteti még most is – habár már teljesen tárgytalan – hogy nincs szocializmus, nincs Kádár János; holott azon kellene sajnálkoznia, hogy ma már nincs Ikarus, Ganz-Mávag, Ganz Műszer Művek, Csepel Művek, Rába, MOM, Tungsram és Bábolna, meg magyar élelmiszeripar sem, amelyek – ha nem verik szét, és nem árusítják ki őket – ma is megállnák a helyüket a nemzetközi versenyben. A magyar ipar felszámolásában és a mezőgazdaság szétverésében éppen ez az elit, főleg az elmúlt nyolc év, hatalmon már előzőleg is volt kormányzati körei és a külföldi pártfogóik a bűnösök. Ezt takargatandó, hazudnak a múltról, hamis jövővel álltatnak, hogy eltereljék a figyelmet a jelenről, s kisajátítsák a jövőnket. A most folyt választási kampány során is tapasztalhattuk, hogy egymással versengve ígértek és ígértek, tudva-tudván, hogy úgysem képesek, de nem is áll szándékukban betartani az ígéreteiket. Önmaguk is tisztában vannak vele, hogy most – még a nagy jóindulattal feltételezett esetleges jó szándék mellett is – többnyire csak az tartható be, ami illeszkedik a globalista nagytőke igényeihez, ez azonban szinte sohasem esik egybe a nép, az ország érdekeivel. Ezért legyünk tudatában, hogy a hatalom-várományos, legyen baloldali, vagy jobboldali, valójában ennél lényegesen többet nem is ígérhet. Ha mégis megteszi – nem mond igazat. A mostani országgyűlési választásokon azonban az ígéreteken túl van egy mindennél fontosabb cél: a nemzeti érdekeket eláruló, népirtó politikát folytató, a háttérben változatlanul fennálló MSZP-SZDSZ szövetség eltávolítása a hatalomból. Erre csak egy erő képes, a Fidesz-KDNP. Győzelmétől azonban a helyzetnek csupán nagyon lassú – és csak remélhetőleg kedvező – változása várható. Nagy reményeket senki nem táplálhat. Maximum arra számíthatunk – az adott körülmények között ez sem kevés – hogy a lassú pozitív változásokat elősegítő intézkedéseket foganatosít.

Legalább két nyomasztó körülményt ugyanis szem előtt kell tartanunk. Egyrészt, a sok fontos kulcspozíciót megőrző szocialista-neoliberális koalíció szabotálni fogja a kormány minden lépését, s emellett, ahogy Gyurcsány Ferenc nyíltan be is ígérte, kemény – értsd: hazug és gátlástalan – ellenpropagandát fog folytatni. A legfontosabb azonban, hogy tudatosan lerombolt országot, s minden tekintetben lepusztult helyzetet hagy maga után, amellyel a Fidesz-KDNP-nek a nehéznél is nehezebb lesz megbirkóznia. Másrészt azért is, mert maga a Fidesz-KDNP is ugyanezen kapitalista keretekben, azaz a jelenleg uralkodó körülmények között kormányozhat, és kíván is kormányozni. Legfeljebb, ha akar, ezen keretek között is találhat és kialakíthat fogódzókat egy olyan politikához, amely jobban illeszkedik a magyar érdekekhez. Különbség tehát lesz is, meg nem is. (Mivel mi magyarok azt tartjuk magunkról, hogy a labdarúgáshoz mindannyian értünk – amiben talán van is valami – a legszemléltetőbb, ha azzal a labdarúgó hasonlattal élek, hogy bár jól érzékelhető különbség van a Fradi és az MTK között, de mindkét csapat az NB I-ben játszik!). A Fidesz most mégis olyan helyzetbe kerül, hogy lenyesegetheti a vadkapitalista kinövéseket, felszámolhatja az intézményes korrupciót, képviselheti a magyar érdekeket, értékeket, és még a korábbi tévedéseit is jóváteheti, köztük azt a baljós melléfogást – hogy bűnnek ne nevezzük – amikor az EU csatlakozási szerződés tárgyalásakor kitette a magyar földet a szabad forgalmazással járó külföldi felvásárlás veszélyének. Mindehhez azonban olyan széleskörű népi támogatásra lenne szüksége, amely megteremtődőben van ugyan, de nem lesz egyszerű a teljes kivívása, még nehezebb lesz megtartani. (Ez pedig döntő kérdés, ezért más szempontokból vizsgálva, alább még vissza is térek rá.)

A politikai paletta áttekintését befejezve, megállapíthatjuk, hogy továbbra is csak két kis parlamenten kívüli párt adja önmagát következetesen, híven az ideológiájához, és leplezi le a nép- és nemzetellenes törekvéseket, eredjenek akár jobb-, akár baloldalról: a MIÉP és a Munkáspárt. (A Jobbik esetében a kérdőjelek uralkodnak). Mondhat rájuk bárki, amit akar, de nyíltan, egyértelműen és hitelesen csak ez a két párt védelmezi a nemzeti érdekeket, illetve a dolgozó osztályok és rétegek érdekeit. A Munkáspárt ma is félreérthetetlenül a szocializmus mellett áll, a MIÉP pedig a magyar út híve, amelyet Németh László "minőségi szocializmusként" is, Bibó István és más nagy nemzeti gondolkodóink pedig harmadik útként is körvonalaztak.   

 

Napjaink szomorú valósága, hogy megvalósulni látjuk az ismert tételt, miszerint a kapitalizmusban az ember az embernek farkasa. A nálunk – nem utolsó sorban jelentős külföldi nyomásra – eluralkodott kormányzati támogatást élvező (hogy kormányzati szintűt ne mondjunk) vadkapitalizmus különösen arra ösztönzi, sőt kényszeríti az embereket, hogy mások irányába a rosszabbik énjüket mutassák. Ez az egyre általánosabbá váló sajnálatos jelenség, például, semmiképpen sem a szocializmusnak kikiáltott rendszer maradványa, vagy a megfoghatatlan, de kényelmes hivatkozásul szolgáló posztkádárizmus következménye. Sőt, ha tárgyilagosan szemléljük a dolgokat, el kell ismernünk, hogy a vadkapitalizmushoz képest abban a "szocializmusban" inkább neveltek a társadalmi szolidaritásra. Szavakban mindenképpen. De a szavakhoz azért valamelyest a tetteknek is igazodniuk kellett. Önmagunkat csapnánk be, ha nem látnánk utólag is, hogy bármennyire is bírálható a múlt rendszer, de gazdasági és szociális értelemben bizonyos demokratikus elvek tagadhatatlanul jobban és szélesebb körben érvényesültek, nagyobb volt mindenki szociális biztonsága, még ha negatívumokkal is párosult. A jelenlegi helyzet viszont annyira nyilvánvalóan és egyértelműen rossz a nagy többség számára, hogy sem ez, sem az itt következő megállapítások nem tekinthetőek a régi rendszer dicsőítésének, hanem csak kifejezetten a jelenlegi bírálatának.

Sokan, szemet hunyva a valóságra, azt is kitartóan ismételgetik – halljuk a rádióban, olvassuk az újságokban, látjuk a tv-ben – hogy mindez azonban nem a rendszerváltás, hanem pusztán annak – a következménye, hogy "a kommunisták" a politikából a gazdaságba mentették át magukat. Azt pedig mindenki elismeri, sőt széltében-hosszában ismétli – a legtöbbször Göbbelset idézve, pedig hát eredetileg nem is az ő találmánya – hogy a sokszor ismételt állítások, akár igazak, akár nem, az emberek fejében "igazsággá válnak". Ha tényleg hagyjuk ezt érvényesülni, akkor nemcsak nem segítünk önmagunkon, hanem tragikusan rontunk a helyzetünkön. Önmagunk kötjük meg a saját kezünket, ha nem nézünk szembe a konkrét valósággal. A valóság pedig az, hogy pillanatnyilag, formálisan, egypárti diktatúra van (bár az MSZP-SZDSZ koalíció látványos megszakítása ellenére a szocialista-neoliberális összetartozás és összetartás felszámolhatatlan), sőt tényleg éppen az az utódpárt van hatalmon, amelynek a tagjai valóban átmentették magukat a gazdaságba. Csakhogy – és ezt nem szabad szem elől tévesztenünk – ők már akkor sem voltak kommunisták, amikor beléptek az MSZMP-be. Akik valóban kommunisták voltak, azok jórészt ma is a Kommunista Munkáspárt tagjai. Oktalanság volna nem látni azt is, hogy a volt MSZMP és a mai MSZP értékrendje frontálisan szemben áll egymással. Ezért ma egyenesen kitüntetés kommunistáknak, vagy szociáldemokratának, de akár baloldalinak is nevezni az MSZP-t és az SZDSZ-t, azaz a mai szocialistákat és a neoliberálisokat. Nem is hallottuk, hogy ők maguk ezt akár egyszer is visszautasították volna. Ugyanis a lakosságban a múlt rendszer iránt érthetően növekvő nosztalgia miatt ezek a bírálatnak szánt minősítések inkább csak arra jók, hogy szavazatokat hozzanak nekik. Másrészt ezzel még a bűneiket is kisebbítik, mert eltüntetik a személyes felelősségüket. Mégis több jobboldali politikus is görcsösen ragaszkodik e végzetes tévedés gépies ismételgetéséhez. Az pedig egyszerűen politikai vakság, vagy elvakultság, ha mindazok láttán és ismeretében, ami nálunk az elmúlt két évtizedben a gazdaságban, a közigazgatásban, a pénzügyekben, az igazságszolgáltatásban, a szociális területen és az élet minden vonatkozásában történt, bárki olyasmit állít, hogy nem volt rendszerváltás. 

A társadalom döntő többsége egyre rosszabb helyzetbe kerülő vesztes, s a rendszerváltás önmagában már ennélfogva sem megkérdőjelezhető; az így megvalósult kisiklatott rendszerváltás szükségessége és létjogosultsága azonban annál inkább. Mert nézzük csak, mivel is járt a nagy fordulat világméretekben és nemzeti szinten. A világválság ellenére 2009-ben a FED, az amerikai jegybank szerepét kisajátító magánbank, soha nem látott, 46,1 milliárd dolláros nyereséget ért el, míg 2008-ban "csak" 31,7, 2007-ben pedig 34,6 milliárd dollár nyeresége volt. Válság idején soha nem látott nyereség, de csak a világpénzt korlátlanul és ellenőrizetlenül kibocsátó FED-nél! Ám tekintsünk csak szét jobban, akadnak másféle jelek is. Brazília kétszázalékos adót vetett ki a spekulatív külföldi tőkére, hogy megakadályozza az országban is válságot kiváltó, a FED által – mérvadó elemzések szerint tudatosan – okozott pénzügyi buborék kialakulását. A latin-amerikai földrészen, tőlünk eltérően, erősödik a törekvés, hogy hasonló adót valamennyi tőkebevételre kivessenek. Összehasonlításul mondhatnánk, hogy ők szocializálódnak, miközben mi latinamerikanizálódunk. Izlandon, ugyancsak országunktól eltérően, népszavazás nyomán elutasították a bankok követelését, hogy a lakosságra hárítsák a válság következményeit. A tőkés országok intézkedései tehát arra utalnak, érzik, a folyamatos krízis közepette maga a kapitalizmus kerül veszélybe, ha átmenetileg nem korlátozzák a tőke mohóságát. Ugyanez az önvédelmi törekvés tükröződik a G-20 törekvésében a "szabályozott kapitalizmus" visszaállítására, a "szociál-kapitalizmus" megteremtésére, valamint Sárközy francia elnöknek immár a nevetségességig ismételgetett kijelentéseiben, hogy erkölcsössé kell tenni a kapitalizmust. Szabályozott kapitalizmus azonban csak szavakban létezhet, mivel szabályozni ugyan sokmindent lehet a kapitalizmusban is, de a tőke nem tartozik ebbe a kategóriába, sem nemzeti, sem nemzetközi szinten. A tőkét az erkölccsel egyesíteni pedig egyszerűen lehetetlen, ennek már a hangoztatása is megtévesztő, és még a szót is kár rá vesztegetni. A tőke "erkölcsét" egyébként jól szemlélteti, hogy a napjainkban ugyancsak az itt elemzett okokból súlyos pénzügyi válságba került Görögországnak a nemzetközi nagytőke képviselői azt javasolták, hogy adja el az épületeit, cégeit, szigeteit, sőt az Akropoliszt is, és akkor kijuthat a válságból. De itt a saját példánk is: mozgó kamatlábra vetettek fel velünk kölcsönt, ezért hiába fizettük már vissza többszörösen a tőkerészét, az adósságspirálból nem tudunk kikeveredni, sőt az adósságunk egyre nő. Lehet itt egyáltalán erkölcsről beszélni?

Nálunk mindezzel párhuzamosan másik "erkölcsös" törekvés is megfigyelhető: a vad-kapitalista jelenségeket nem a rendszer, hanem személyesen egyes "kommunis-tákból" lett kapitalisták személyes erkölcstelenségének a terhére próbálják írni. A szóban forgó "kapitalistáink" erkölcséért tényleg nem tenném tűzbe a kezemet, de azt, hogy ma mindenféle erkölcstelenség lehetséges, azért mégsem lehet "posztszocialista" következménynek tekinteni, hanem csak a jelenlegi rendszer sajátjának. Ezért végső soron ez a törekvés is e rendszernek az önvédelmi reakciója az egyre határozottabban megnyilvánuló népi elégedetlenséggel szemben. Mindebből ki vonhatna le más következtetést, mint hogy a kapitalizmus ügye nem áll valami jól.

De menjünk tovább, önmagunkhoz közeledve. A közelmúltban a BBC Világszolgálata 27 országban végzett felmérése szerint csak a megkérdezettek 11%-a vélte úgy, hogy a kapitalizmus jól működik, 23%-a javíthatatlanul elhibázottnak tartotta a szabadpiaci kapitalizmust. Az amerikai Pew Research Center pedig a múlt év végén tizennégy országban végzett közvélemény-kutatást a legutóbbi két évtizedről. Eszerint a magyarok 77 %-a elégedetlen a demokráciával, 72%-a rosszabbul él, mint a szocializmusban. Az IMD Gazdaságkutató adatai szerint pedig a leromlott kormányzati munka miatt drámaian csökkent a versenyképességünk: 57 ország közül a 2005-ös 31. helyről a 45.-re estünk vissza. Ennek ellenére az OECD idei ország-jelentése fenyegetően szögezi le, mindegy milyen lesz a következő magyar kormány, az elődje által kikövezett úton kell továbbhaladnia. És már a magyar nagytőkések is (vagy a mögöttük álló multinacionális cégek?) minden felkérés nélkül megfogalmazták a hatpontos programjukat a következő kormány számára! A Budapestre akkreditált európai nagykövetek egy csoportja pedig párját ritkító módon, a belügyeinkbe durván beavatkozva, nemrég közös nyilatkozatban ítélt el néhány közbeszerzési döntést, mivel nem azok javára szólt, akiknek ők, a diplomáciai szabályokat megsértve, lobbiznak. Tették ezt akkor, amikor az ő országaikban is sorra robbannak ki a megvesztegetési és korrupciós botrányok annak ellenére, hogy az ő viszonyaik már stabilabbak, a szereplőik tapasztaltabbak, s nemcsak kidolgozták, hanem már jól be is gyakorolták a kétes ügyek elmismásolásának az eljárásait. Közben a valóság az, hogy az Európai Bizottság tavaly novemberi jelentése szerint a teljesen szokatlan és indokolatlan mesés adókedvezményeken túl Magyarország adja a legtöbb állami támogatást a multinacionális cégeknek, nevezetesen 2009-ben 682 milliárd forintot, azaz a GDP 2,38 %-át, a legtöbbet az EU-ban! Bogár László számításai szerint – az utóbbi 21 év során ezek a vállalatok mintegy hatezer milliárd forinttal több támogatást kaptak, mint amennyit adó, vagy járulék formájában befizettek a magyar államkasszába. 2008-ban pedig az összes megtermelt profit 92%-a a multinacionális cégeknél halmozódott fel, amelynek nagy részét minden ellenőrzés nélkül kivihették az országból! Mi vagyunk részükre az igazi adóparadicsom.

Mindezek fényében és az ugyanezen irányba mutató, de itt fel nem sorolható számtalan tény láttán, az objektivitásnak valamennyire is helyet adó elemzés nem tagadhatja, hogy országunk gazdasági, politikai, egészségügyi, oktatásügyi, szellemi-erkölcsi állapota hasonlíthatatlanul rosszabb, elmaradottabb, züllöttebb – és vég nélkül sorolhatnánk a jelzőket – mint a rendszerváltás előtti évtizedekben volt.  És akkor még nem is szóltunk a legsúlyosabbról; arról, hogy mindezek eredményeképpen, több mint ezeréves történelmünk során országunk ma ismét gyarmati helyzetbe került. A Gyurcsány-Bajnai kormány naponta bizonyítja is, hogy nem más, mint a gyarmatosítók helytartója. Ezért hát – nem árt ismételni és ismételni – a rendszerváltás nem megkérdőjelezhető, de annál inkább a kialakult globalista, fonák magyar "sajátosságokkal" is megtűzdelt vadkapitalizmus létjogosultsága. Ezen belül elég visszagondolni olyan konkrétumokra, hogy a Németh-, de főleg az Antall-kormány primitív politikai revansizmusból szétverte a szövetkezeteket, pedig a szövetkezet olcsón termel és jót. Úgy tett, mintha nem tudná, hogy a kistermelés csőd, mert drágán termel, ha jót is. Ezért van, hogy ma közel 240.000 magángazdaság a bukás szélén áll, a szükséges kormányzati segítséget sem kapja meg, s az Európai Unió vezető gazdaságai pedig nem támogatják a versenytársak kialakulását a legutóbb csatlakozott tagállamokban, inkább juttatásokat cseppentgetnek nekik, hogy a végzetes következményekkel járó parazita életmódra késztessék. Ebből adódnak olyan észveszejtő jelenségek, hogy a sokezer kilométerről hozott élelmiszer, paradicsom, fokhagyma, stb. olcsóbb, mint a magyar. Ugyanakkor a minősége meg sem közelíti a magyart, s ráadásul tele van az egészségre ártalmas vegyszerekkel. Eközben a még megmaradt, kiváló minőségű magyar termékeket Nyugatra exportáljuk (akarom mondani, exportálják a multinacionális vállalatok busás haszonnal), ahol szívesen fogadják, és kereslet van irántuk. De az értelmetlen, kiiktatandó gazdasági revansizmusra és a tőke telhetetlenségére utalnak azok az ismert jelenségek is, hogy a közműveket, a közszolgáltatásokat is privatizálni, kis vállalkozásokban akarják működtetni. Az úgy nevezett kiszervezés a tendencia, melynek keretében a minisztériumok külsős cégeket szerződtetnek a saját feladataik ellátására, így pl. a Honvédelmi minisztérium őrző-védő társaságot a saját objektumai védelmére, stb. Itt ma minden a feje tetejére állt. Mindezért a legszigorúbb szabályos elszámoltatás teljesen törvényes lenne, ha akadna olyan erő, amely képes ennek a megvalósítására.

Ne áltassuk hát magunkat. Tagadhatatlan, hogy a tőkésrendszernek ez a neoliberális, mindent elnyomó, gátlástalan, gyarmatosító, globalista változata vitte, és viszi gazdasági romlásba az országot, tette és teszi lehetővé, hogy minden törvényi felhatalmazás nélkül külföldnek kiárusítsák, privatizálják (magyarul: ellopják) közös javainkat, intézményesítsék a korrupciót, egyszóval a vadkapitalizmust. A szemünk előtt szétverte és szétveri a közigazgatást, a közoktatást, az egészségügyet, elterjesztette, és terjeszti a kábítószerezést, ajnározta és ajnározza a homoszexualitást és mindenféle természetellenes másságot, nyilvános, egyre erőteljesebb támadásokat intézett és intéz a kereszténység ellen, testileg és erkölcsileg lerontotta és lerontja a fiatalságot, hogy ne legyen képes az ország, a nemzeti érdekek védelmére, engedte és engedi a természet tönkretételét, s képtelennek bizonyult az állampolgárai biztonságának szavatolására. Ez utóbbinál maradva, emlékezzünk csak rá, hogy az előző rendszerben egyetlen őrző-védő szolgálat sem volt, mégis volt biztonság; ma ellepik az élet minden területét (láttuk, még állami intézményeket, minisztériumokat is ők őriznek), a legtöbbször fennhéjázóan és durván viselkednek velünk szemben, s éppen az egyik okát képezik annak, hogy állampolgári biztonság nem létezik. De az állampolgáraink által eltartott és most egymást magyarellenességre uszító kisebbségek és másságok is naponta aláznak meg, tesznek tönkre, sőt ölnek meg magyarokat, de sem a rendőrség, sem az igazságszolgáltatás nem áll a helyzet magaslatán. Ez a rendszer családokat tesz utcára télvíz idején, alultáplálja a gyermekeket, akiknek az iskolában lelket mérgező hazugságokat tanít történelem gyanánt, kórházi széfeket tesz kötelezővé, miközben egy egyszerű vérvizsgálatra is hónapos határidőket szab, az influenza-hisztériával súlyos pénzeket juttat a kiváltságosak zsebébe, s úgy állítja be, hogy mindez így van rendjén. Eredménynek állítja be (pedig ez az egyik legnagyobb bajunk), hogy a hazánkban ma még folyó termelés kb. 90 %-át mintegy kéttucatnyi multinacionális cég adja, de eltitkolja, hogy a behajtott adó ugyanilyen százalékát a még meglévő magyar kis- és középüzemek, valamint az állampolgárok fizetik be.

Emlékezzünk rá, Antall József egy őszinteségi pillanatában kijelentette, hogy az adók – akkor még csak – 70%-át a bérből és fizetésből élők fizetik be, és ez a statisztikában is megjelent. Mindezt sürgősen zárolták, s azóta a KSH katonai üzemként működik; parancsra készíti a statisztikát. Ehhez jön még a sokasodó gyanús ügyek titkosítása, amit a napokban, jelek szerint általános egyetértés mellett még tovább szigorítottak, ami enyhén szólva nem megnyugtató, mert eleve megnehezíti a bűnösök kilátásba helyezett elszámoltatását. Teljes az elidegenedés; azok elől titkolódznak, akik az érdekeik képviseletére választották őket! A rendszerváltás árán túl tehát a saját becstelenségeik árát is a néppel, azokkal fizettetik meg, akiknek ahhoz semmi köze nem volt és ma sincs; akkor is kizárták, és ma is kizárják őket a valamennyiünket érintő döntésekből, a nemzetellenes bűnöket elkövetőket pedig mentik. Az így kialakult rendszer összességében véve tehát még annál is kevésbé bizonyult alkalmasnak a nemzeti érdekeink és értékeink védelmére, mint az előző rendszer. Kornai Jánostól olvastam egy idézetet, mely szerint egy hazai felmérésben megkérdezték a lakosságot, egyetért-e Churchill állításával, hogy „a kapitalizmus nem tökéletes, de a létező rendszerek közül az emberek élete mégis ott a legjobb”. Az állásponthoz 1992-ben a megkérdezettnek mindössze 31 százaléka csatlakozott. A csúcspont 1998-ban volt, amikor az arány megnőtt 36 százalékra, azóta egyre kisebb lett, és 2007-ben 25 százalékra csökkent. A tendencia egyértelmű. De, ismétlem, értsük jól a tényeket: mindez nem az előző rendszer védelme, hanem a jelenlegi minden tekintetben deformálódott rendszer bírálata.

 

De vajon kik azok, akik vállalják ezt a dicstelen szerepet, holott népünk és országunk szolgálatára esküdtek fel? Azok, akik szinte dicsekvően ismerik el, sőt terjesztik is a hírközlő eszközökben, hogy kormányzás helyett lopnak, csalnak, hazudnak, a demokrácia helyett a diktatúra felé tartanak, a Nemzetközi Valutaalap, a Világbank, azaz a tőke igényeinek elébe menve, nemzetietlen és népirtó politikát folytatnak. Láttuk, mindezt álcázásul eleinte szociális piacgazdaságnak, később reformnak nevezték, de mára már mindkettőt elfelejtették. Róluk akaratlanul is Nietzsche előrelátása csapódik az eszünkbe: „Közel a legmegvetendőbb emberek ideje: Azoké, akik már meg sem tudják vetni magukat, a nyüzsgő és mocskos fajtájú embereké”. S valóban, az új rendben a régi rendszerben alakoskodó olyan emberek lehettek miniszterek, sőt még miniszterelnökök is, akik bizonyítottan törvénytelen úton jutottak vagyonhoz és hatalomhoz, s akik ellen nem is egy per folyt, amelyeket azonban hagytak elévülni, vagy elnézőek voltak velük szemben, miközben az elkeseredett kődobáló fiatalokat szinte statáriális eljárással ítélték el. Tőlük nem is várhatunk mást. Ők a kiárusítás, az eladósodás hívei, a feketejánosok, akik már a szocializmusban meghirdették, hogy érdemes eladósodni, "mert a hitelező vigyáz az adós egészségére". Sokan akkor is tudtuk, de mára mindenki tudja, többek között ez az akkori vezetés által fel nem ismert hazugság sodorta nemzetünket a tönk szélére. De naponta a saját bőrén tapasztalhatja mindenki, ezért véssük végre kitörölhetetlenül az agyunkba: a hitelezőt semmi más nem érdekli – a legkevésbé az adós egészsége – csak a profit. Ezért van, hogy idestova három évtizede, azaz a társadalmi rendszertől függetlenül, egyebet sem hallunk, mint azt a hazugságot, hogy "többet fogyasztottunk, mint amennyit megtermeltünk", emiatt megszorításokra van szükség, de ettől majd jobb lesz.

Ezzel szemben egyre rosszabb lett, és nincs is kormányzati törekvés a kilábalás beindítására. Az egy keresőre jutó reálbér ma alacsonyabb, mint harminc évvel ezelőtt volt, az adósságunk viszont százmilliárd dollárral magasabb, ráadásul eltűnt körülbelül kétszázmilliárd dollárnyi közvagyon! Tehát még a Kádár-rendszer utolsó időszakában kialakult gátlástalan szűk kis szocialista-neoliberális réteg (amely más szavakkal is jól meghatározható lenne), a kisiklatott rendszerváltás álcázott motorja, kisajátította a hatalmat, nemzetellenes politikát folytat, és kiszolgáltatja, kiárusítja országunk, nemzetünk anyagi és erkölcsi érdekeit, értékeit. Egyik vezéralakjuk Gyurcsány Ferenc, aki az ismert káros tevékenységén túl mind hazai, mind nemzetközi fórumokon nemegyszer leantiszemitázta a magyar népet. Azon nem csodálkozunk, hogy az MSZP vele egy húron pendülő elitje mégis mellé áll, de megdöbbentő, hogy akadnak más védelmezői is. Csernok Attila, aki a "168 órában" államférfinak titulálta, a magánkiadásban megjelentetett "A valóság erejével" című könyvét – amelyben, és a "Komáromi pontonhíd" című első kötetében, megkérdőjelezi a magyar történelem szinte minden pozitív eseményét – azzal fejezi be, hogy "Magyarország nem érdemelte meg Gyurcsány Ferencet"! Rangon aluli lenne ilyen vakbuzgó áradozással vitatkozni. Eszembe jut azonban róla Aczél Györgynek (aki a nagyon hasonló hangzású "Eszménk erejével" címmel írt könyvet) egy nyilvános beszélgetésen kifejtett véleménye, miszerint a magyar kultúrában létezik Déry Tibor alkotóművészete, és azon belül a magyar irodalom. Ez az igazi szélsőség. Az ilyen elfogultságokkal nincs is mit kezdeni, hiszen szerzőik olyan egyszerű szellemi műveletre sem képesek, hogy helyesen fogják fel a rész és az egész viszonyát. (Ezt a témakört is ki lehetne fejteni más szavakkal).

Végül, nem lenne teljes a kép, ha nem emlékeztetnénk rá magunkat, és mindenkit, hogy ezt a szocialista-neoliberális elitet is jórészt Nyugatnak "köszönhetjük". A rendszerváltást követően ugyanis Nyugat nem a természetes szövetségesének számító jobboldalt segítette hatalomra, hanem a korábbi ellenségét, a baloldalról hozzá átállókat. Jobban bízott az árulókban, tudván, hogy könnyebben kézben és féken tudja tartani őket. A maga szempontjából igaza is volt. Ez a legtökéletesebb történelmi példa arra, hogy a tőke politikájában nincs barátság, nincsenek elvek, csak érdek.

 

Ma tehát a nemzetközi tőke a mindenható, holott – talán nem árt erre sem emlékeztetni – az emberiség története folyamán nem is mindig létezett tőke. Az ember, az élete megkönnyítésére kigondolta a pénzt, amely működött is mindaddig, amíg egyesek kizárólagos hatalmukba nem kaparintották a kibocsátását, és fedezet nélküli tőkévé nem manipulálták. Nálunk ma ezeknek a képviselői vannak hatalmon, és – egyéb alantas indíttatásoktól is fűtve – vívják háborújukat a nemzet ellen, ahogy Jelenczki István azonos című filmje cáfolhatatlanul bizonyítja. De a lényegre mutat rá Molnár Tamás, USA-ban élő magyar filozófus napjainkra vonatkozó megállapítása is: "A pénz minden dolog mozgatórugója lett. Az összeharácsolt anyagi 'jólét' az öncélú pénzcsinálásra és pénzforgásra épül, az anyagi dolgok megszerzésére, az álságos és felfokozott szükségletek beszerzésére és kielégítésére koncentrál. A pénz hajszolása válik az élet egyetlen szánalmas céljává. Az élet egy örök bevásárlás aktusává silányult, ahol a véglényeket már csak bér, adó, jutalom, juttatás formájában irányítják, miközben maga a munka is elvesztette egyediségét, művészi élményét, hitelességét és hivatástudatát. … A pénz, a haszon, a kamat lesz a világ dicsősége és csúcspontja, ahol az életfenntartás eszközei fölébe kerekednek magának az életnek." Mindezen belül jellemző, hogy elsősorban a kétkezi munkásokat alázzák meg; a banktisztviselők mindig később kerülnek sorra, ha sorra kerülnek egyáltalán. Hiszen látjuk, válság idején először a munkásokat bocsátják el, akik nemhogy végkielégítést, de még a saját fizetésüket sem kapják meg. Mivel azonban a tőke egyetlen célja a haszon, ehhez pedig másokat minden lehetséges módon ki kell zsákmányolni, ami viszont az elnyomorodásukkal jár, ezzel a saját sírját ássa, hiszen belőlük, a munkájuk kizsákmányolásából él; de az egész pénzügyi rendszer továbbra is ugyanazon szabályok szerint működik, mint a válság előtt, így csakis újabb válsághoz vezethet, más szóval szüntelenül újraszüli "a kommunizmus veszélyét". Ezért a globalizmus kapitalizmusa a válságból sohasem lábal ki, akkor sem, ha annak egy-egy adott pillanatban nem látszanak olyan nyilvánvaló jelei, mint a közelmúltban. Csak helyi és tüneti gyógymódot tud alkalmazni, önmagát képtelen radikálisan megreformálni (Ez az un. szocializmusnak sem sikerült, bár éppen a magyar gyakorlat, talán nem is teljesen eredménytelenül, legalább megpróbált elindulni ezen az úton), legfeljebb bizonyos körülmények szerencsés egybeesése folytán, és időszakonként, egyes országoknak a világfolyamatoktól való viszonylagos elszigetelődésének köszönhetően, stabilizálódik. Azt is el kell ismerni, tehát, hogy bár a társadalmi lényege azonos, de a kapitalizmusnak többféle modellje lehet; még azt is mondhatnánk, annyi, ahány tőkésország, és láttunk már példát arra is, hogy átmenetileg tényleg teremthet jóléti társadalmat (Svájc, Svédország, a volt NSZK).

A magyarországi kapitalizmus azonban ettől messze áll. Nincs is ezen mit csodálkozni. Az említett "elit" erők az esetleges reformokat kivitelezhető államot is kisajátították; csak a saját szűk kis csoportjuk, s rajtuk keresztül a nemzetközi nagytőke érdekeit védik. Hirdetik, hogy az állam korlátozza és torzítja a piacot, de egyre inkább az bizonyosodik be, hogy ez fordítva igaz. A legyengített nemzeti állam ellenőrzése alól kiszabadult tőke mindenhol és mindig egyforma; azon túl, hogy csakis az értéktöbblet érdekli, a másik fő jellemzője, hogy nincs nemzetisége. Bár ez is minden kétséget kizáróan így van, azért ne feledjük, hogy a tulajdonosaiknak bizony van nemzetisége! Sokan jogosan bírálják hát a nemzetközi zsidó nagytőkét, mert a profit utáni kíméletlen hajszájában egyben az emberség és az emberiség fölé emeli a tulajdonosaik zsidóságát is. De ettől a zsidó nép nem lesz sem gazdagabb, sem tiszteltebb. Csak a nemzetiség nélküli tőke hízik. Az Európai Unió gyakorlata is azt erősíti meg, hogy a gyarmatosító, globalista vadkapitalizmus sohasem volt, és nem is válhat az értékek világává, mert a természeténél fogva csak az érdekek, a haszon világa tud lenni. Ezért jelenti minden nemzeti halálát; a nemzetgazdaságét, a nemzeti kultúráét és végső soron a nemzetét. Magyarországon ma ennek okán tartunk itt, no meg azért, mert a szocialista-neoliberális elit példamutató, de tőlünk elidegenülő kis Európát szeretne teremteni Magyarországon, ahelyett, hogy példamutató magyar Magyarországot teremtene Európában. (Andor László most kinevezett magyar biztos egyik első nyilatkozatában azonnal közölte, hogy ő nem a kormányt fogja képviselni, hanem az uniós politikát érvényesíti, akár a kormánnyal szemben is!) A politikai iránytű a rendszerváltás óta is rossz irányba mutat.    

 

Mindennek országunkban immár történelmi folyamatosságot képviselő sajátosan szélsőséges megnyilvánulásai is vannak. Ezt példázza, hogy az Országgyűlés utolsó munkanapján az MSZP, az SZDSZ, és a hozzájuk csatlakozó mai MDF ismételten kimutatta a foga fehérjét, látványosan és egyértelműen leleplezte önmagát. Megszavazták a jogilag megfoghatatlan és értelmezhetetlen holokauszt-tagadást három év börtönnel büntető BTK-t módosító javaslatot, és a köztársasági elnök – Igencsak kellemetlen meglepetés! – egy okszerűtlen magyarázkodás közzététele mellett, alá is írta. (Pedig ilyen törvény még az EU 27 tagállama közül is csak hétben létezik. Spanyolországban 2007-ben eltörölték. Az USA-ban nincs is.) Nekik nem a körülöttünk, vagy Európa távolabbi részein, sőt az országon belül is eluralkodott magyarellenesség elleni harc a fontos, hanem egy idegen ország, Izrael túlhaladott múltbeli problémája, amelynek állandó felmelegítésével úgy Izrael, mint a különböző országokban élő zsidó diaszpóra újabb és újabb anyagi és egyéb előnyöket akar kicsikarni a világ minél több országától. Azaz, ennek a múltbafordulásnak is jövőbeli anyagi céljai vannak. Magyar szempontból az égvilágon semmi értelme. Hacsak az nem, hogy a szocialista-neoliberális képviselők ismét bizonyították, hogy nem a magyar népet, nem az országunk érdekeit képviselik a magyar Országgyűlésben, de ezt enélkül is régen tudjuk. Nekik nemcsak nem fájnak Magyarország sebei, hanem még újabbakat is ejtenek rajta. Ugyanis máskor sem láttuk egyetlen jelét sem annak, hogy egyáltalán "észrevették" volna az említett tomboló magyarellenességet, a népirtást, sőt, ami főleg az SZDSZ-t illeti, mintha ők lennének ennek a baljós törekvésnek az élharcosai. Nem egyszeri jelenségről van szó. Sorozatban közlik, hogy semmi olyanra nem jut pénz, ami a lakosság helyzetét javítaná. Mégis 2007. november 27-én Hiller István a holokauszt miatt – amihez a csendben halálra ítélt, és a még életben maradott magyaroknak semmi, de semmi közük – újabb 21 millió dolláros támogatást nyújtott a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségének (Mazsihisz). A magyar népnek – de szinte akármely más népet is említhetnénk – ki és mikor fog kártérítést nyújtani a történelmi szenvedéseiért, amelyek nem sorolhatók hátrább más népekénél? Ez év januárjában pedig a kormány a történelmi egyházak megértését kérte ahhoz, hogy a szerződéses finanszírozásukat pénzhiány miatt nem tudja teljesíteni, de ugyanakkor a Mazsihisznek – amely még csak nem is egyház! – újabb kétszázmillió forintot juttatott megállapodáson felül. Az ilyenfajta indokolatlan részrehajlás csak újabb és újabb alaptalan követeléseknek nyit utat. Chicagóban kilencvenöt zsidó túlélő utód nemrég azzal a megbotránkoztató követeléssel állt elő, hogy a MÁV fizessen nekik fejenként tizennyolc és félmilliárd forint (!) kártérítést, mert elődeiket magyar vagonokban szállították a német koncentrációs táborokba. A morbidságig merészkedő szégyentelenség és telhetetlenség nem ismer határt. Ha a békés, jobb és szebb közös jövő érdekében valaminek egyszer s mindenkorra véget kell vetni ebben az országban – de a világban is – akkor az ilyen jogtalan, ízléstelen kivételezés az. Csak remélhetjük, hogy a Fidesz-KDNP-kormány a magyar méltóság szempontjából kezeli ezt a kérdést is, felszámolja ezt az alantas anyagi érdekeket is követő szellemi terrorizmust. Ugyanis a legnagyobb tárgyilagosság mellett is csak azt szögezhetjük le, hogy az említett ügyek szereplői nincsenek a józan eszüknél: ők maguk közösen – akik adják, és akik kapják a jogtalan előnyöket – provokálják ki a jogos antiszemitizmust. Ne rökönyödjenek meg a holokauszt-törvényhozók, van ilyen is, és éppen ők maguk dolgoznak az erősítésén – még az is lehet, hogy tudatosan, manipulációs célokkal – s aztán panaszkodnak miatta azokra, akiknek az égvilágon semmi közük az egészhez, sőt még arra is törvényt akarnak hozni, hogy szóvá se tehessék.

E törvénymódosítás egyébként eleve jogi képtelenség, hiszen meg sem fogalmazza a saját tárgyát, azaz, hogy mi a holokauszt, vagy mit kell annak tekinteni; ezzel jogi értelemben, közvetve és közvetlenül is, maga a törvénymódosítás tagadja a holokausztot. Vagy úgy képzelik, hogy majd minden előre gondosan kiválasztott ítélkező a saját elfogultsága fokának megfelelően eldöntheti, hogy ő mit tekint holokauszt-tagadásnak, és tetszés szerint büntethet? Ez maga az orwelli állatfarm világa, ha nem rosszabb. E törvénymódosítás bármilyen gyakorlati alkalmazása tehát csakis és teljesen mértékben önkényes, azaz törvénytelen lehet, mint ahogy maga az indíttatása is tekintélyuralmi és hatalmaskodó meggondolásokból fogant. Ráadásul tárgytalan is, hiszen a holokausztot nálunk nem tagadják; egyes történelmi tényekről és adatokról pedig miért ne lehetne vitatkozni? A politikai nézetek kirekesztésének törvényesítése eleve emberek ellen irányul, hiszen a nézetek önmagukban nem léteznek, emberek képviselik őket. De a leglényegesebb, amit joggal ellenez mindenki, hogy az izraeliek és a zsidó diaszpórák mások terhére több mint félévszázad múltán is további anyagi előnyöket követelnek a holokausztért, s ezzel éppen önmaguk alacsonyítják le kétes anyagi szintre. Ennél jobban nem is lehetne tagadni a holokausztot. A képtelenségeknek e sorozata mindennél beszédesebben mutatja, hogy itt nem az áldozatok iránti tiszteletről, még csak nem is politikai kérdésről, hanem kicsinyes, anyagi érdekeket követő, s adott esetben egyben magyarellenes ügyeskedésről van szó, amit, és e törekvéseket bármilyen módon pártolókat, a legkeményebben elítélhetünk és remélhetőleg felelősségre is vonhatunk. 

Senki nem akarja mások történelmi bűneit mentegetni, vagy egy másik nép szenvedéseit tagadni, de sajátunkká se tegyük egyiket sem, még szavakban sem, nemhogy a magyarságot megalázó törvény formájában! Aki nem így gondolkodik, azokat ne válasszuk meg az érdekeink képviseletére, hanem távolítsuk el a bizalmunkból származó hatalomtól minél messzebbre. Ez nemcsak elvitathatatlan jogunk, hanem megkerülhetetlen és elodázhatatlan kötelességünk.   

A magyarság megmaradásának biztosítása miatti kényszerhelyzetben mostantól nekünk is jobban meg kell nézni, hogy ki kicsoda, szakmailag mit tud, és mire képes. Ők is alaposan megnézik, hogy kit fogadnak be maguk közé. Ezért ne vegye ezt senki semmiféle anti- izmusnak, mert nem az, de minden döntési lehetőségtől messze kell tartani azokat, akik Magyarországon a magyarság, s ezzel az emberség fölé emelik a kisebbségi, mivoltukat, vagy a másságukat, s mindent, ami nem természetes, mindenkit, aki nem magyar. Sem a történelmi múltra, sem a származásra hivatkozva nem szabad előjogokat követelni, vagy nyújtani; csak akkor lesz társadalmi béke, ha a jogait és a kötelezettségeit tekintve mindenki egyenjogú állampolgár, ideértve azokat is, akik nem magyarok, illetve nem magyarnak, vagy nem csak magyarnak tartják magukat. Azt azonban nekik is szó nélkül tudomásul kell venniük, és alkalmazkodniuk kell hozzá, hogy magyar Magyarországon élnek. Ne kerülhessenek előtérbe azok, akik gátlástalanul csak a saját, vagy egy szűk kis csoport boldogulását keresik. És ebben se lásson senki semmiféle diszkriminációt, mert valójában az egyén is – minden egyén! – csak akkor boldogulhat, ha az ország boldogul. A mindenkori kormánynak pedig azt kell tudomásul vennie, hogy aki az ilyen és hasonló vérlázító igazságtalanságok ellen tiltakozik, az nem szélsőséges, nem antiszemita, nem nacionalista, hanem magyar hazafi. Azok ellen kell törvényt hozni, akik ezekkel az elvekkel szembehelyezkednek.

 

Nekünk az országunk feltételeinek, népünk, nemzetünk érdekeinek megfelelő úton, nevezzük magyar útnak, kell haladnunk, s ezen belül azt kell elérnünk, hogy a tőke, az üzlet maradjon a piacon – bár éppen a mostani válság során tapasztaltuk, és a következményeit még ma is nyögjük, hogy ott is megbukott – de semmiképpen ne engedjük behatolni az oktatásügybe, az egészségügybe, sem a szellemi és a kulturális területre. Első lépésként éppen a szellemi (és testi) rombolást kell megállítani, az elbizonytalanított társadalmat a helyes vágányra állítani, ami – persze – nem jelentheti azt, hogy a gazdaságival várni lehet.

Rendet, magyar rendet kell teremtenünk, mert nélküle a pusztulás vár ránk. Gátat kell vetni a kívülről érkező és a belülről fakadó, de azonos irányba mutató bajoknak. Mindent túléltünk, jelenlegi problémáinkat is túl fogjuk élni, csak azt nem, ha az önfeladás útján haladunk. S mert erre az útra már-már rákényszerítettek bennünket, a mostantól remélhetőleg kedvezőbbé váló helyzetben, senki ne adja fel a harcot, mert azzal nemcsak önmagát temeti, hanem a nemzetet is. A neoliberális globalista pénzügyi rendszer világméretű összeomlása, a világméretű korszakváltás közeledése, lehetőséget kínál rá, hogy most ne csak egyszerű kormányváltásra kerüljön sor, hanem a nép fokozatosan a kezébe vehesse a saját sorsának irányítását. Ez politikai harc kérdése, de a magyarság fennmaradásáért társadalmi rendszertől függetlenül küzdeni kell, s e harcot nem időszakosan, hanem folyamatosan, szüntelenül kell vívnunk itthon is, a világban is. A magyar értelmiségnek végre e harc élére kell állnia, és győzedelmesen végig kell vinnie. Ehhez elengedhetetlen, de most már nem elegendő egyszeri, akár eléggé nem is igazán méltatható bátor és jó kezdeményezéseket tenni (Csoóri Sándor: Márciusi Charta, Csurka István: A kilábalás programja), hanem folyamatos és széleskörűen egyeztetett, a civil szervezetekre is támaszkodó politikai akciókra van szükség. Ez az állam sem gondoskodik rólunk, sem pedig a nemzetünkről, ezért még inkább felelősek vagyunk önmagunkért és a nemzetünkért.

 

Az új kormánynak pedig, amely azt ígéri, hogy "a nemzeti ügyek kormánya" lesz, minden támogatást meg kell adnunk, sőt előlegeznünk az ilyen irányú világos törekvéseihez, de a kormánynak ezt a legelső lépéseivel vissza is kell igazolnia. Ha nem ez történik, hanem továbbra is a politikai csatározás, a súlyos problémák megoldása helyett a pártpolitikai taktikázás folytatódik, a kormány és a nép nem talál egymásra. Ahhoz, hogy ne ez történjen mindenekelőtt a kormánynak kell, tudatában lennie, hogy a neki van szüksége a népre (hiszen láttuk, olyan rendkívüli helyzetben lesz, mint talán kevés más kormány), nem a népnek a kormányra, és hogy a kormányzás nem uralkodás, hanem a nép, az ország öntudatos és egyben alázatos szolgálata.

 

Mindazoknak pedig, akik a kapitalizmust akarták és akarják, egy zokszavuk nem lehet a magyarországi vadkapitalizmusra. Mint kapitalizmust nem bírálhatják, hiszen, az előbbiekben láttuk, e mivoltában tökéletesen működik, a saját lényegét adja minden egyes vonatozásban. A nemzet, az ország, az egyén kiszolgáltatottsága ma sokkal nagyobb, a mozgástere pedig sokkal kisebb, mint az előző történelmi korszakban. A rendszer nem képes, politikai akarata nincs rá, hogy megoldja a nép problémáit. A múlt rendszerben emberarcú szocializmusról, meg egyenlő esélyekről beszéltek, s talán törekedtek is rá, de egyik sem valósult meg. Emberarcú kapitalizmusról azonban még csak nem is hallunk, sőt a jelek szerint – ha hallgatólagosan is, de – a kapitalizmus vállalja az embertelen arcát, és kifejezetten az egyenlőtelen esélyeken alapul. Most azonban mindezzel együtt kell élnünk. Ezért érthető, hogy önmagában ez a tény, s e tény láttán tett vitathatatlan megállapítások, a levonható sajnálatos következtetések fájdalmat okoznak azoknak, akik a rendszerváltással őszintén jobbat akartak országunknak, nemzetünknek. De úgy nekik, mint azoknak, akik eltűrik a vadkapitalizmust, vagy azoknak, akik felültek a jól hangzó hazug ígéreteknek, s most mindenezek láttán fanyalognak, vagy képmutatóan nosztalgiáznak, joggal válaszolhatnánk a saját kérdésükkel: Mit akarsz? Kapitalizmus van!

 

Csakhogy ezzel mi sem mennénk semmire! Ezért nem tesszük, s ne is tegyük. Inkább azt mondjuk, mindenekelőtt embernek kell lennünk, és maradnunk, ezért a jelenlegi társadalmi rendszer iránti elkötelezettségünktől, avagy szembenállásunktól függetlenül, a kormányzati szempontból most kedvezőnek tűnő helyzetben fogjunk össze, és együtt tegyünk a valamennyiünk érdekében álló változásokért, segítsük elő, hogy országunk végre rátérhessen a senki ellen nem irányuló magyar útra!

 

                                                                           Sütő Gábor

                                                                  nyugalmazott nagykövet

 

(Havi Magyar Fórum, 2010. Április.)

 

 
 
A goj
 
 
A goj a harmincas évek közepén született egy neves-nemes nagykun városban, a Hortobágy szélén, s itt is nevelkedett. Mindig magyarnak tartotta magát. Álmában sem gondolta, s évtizedeken át még csak nem is sejtette, hogy a magyarsága okán ő egyben valaki más is. Lehetett volna bármely más esemény, de történelmi véletlenként a kubai forradalom segítette hozzá, hogy megtudja: márpedig ő goj is. – Mármint a nem-gojok szemében.
De – nagykunul szólva – Ne vágjunk a dógok elibe. Mennyünk csak szípen sorjába!
            A második világháború befejeződésekor tudta meg azt is, hogy munkáscsaládban született, mivel az édesapja cipészsegéd volt. Egyébként ő maga is csak azzá válhatott volna, vagy legfeljebb cipészmesterré, ha az akkor született új rendszer egy-két évig nem adja igaz önmagát, és népi káderként nem emeli ki. A megkésve tudatosult munkás származását csendes büszkeséggel elfogadta, mert abban a városban, így az ő szemében is, a munkás a dolgozó embert jelentette, s e tekintetben nem is különböztette meg a munkást a paraszttól, vagy az értelmiségitől. Inkább érezte, mintsem tudta, az a fontos, hogy mindenki becsületesen dolgozzon a maga munkakörében. És az emberek akkor még ezt is tették. Boldogultak is. A családjában mindenkinek a tiszteletére tanították, semmiféle megkülönbözetést nem neveltek belé. A goj szót nemcsak nem ismerték, hanem életükben nem is hallották.
            A család igen szerény körülmények között élt, de áldoztak – szó szerint áldozni kényszerültek – az iskoláztatására. Nem tanult rosszul, és már az elemi iskolában ösztönösen fel-felfigyelt rá, hogy a felnőttek időnként valamiféle rejtélyes politikáról beszélgetnek. Kíváncsiságból egyszer ki is vette a könyvtárból Sztálin "A leninizmus kérdései" című – ma már tudja, hogy szándékosan leegyszerűsített politikai nyelvezeten megírt – könyvét, mégis alig értett meg valamit is belőle. Csak az maradt meg benne, hogy van egy másik világ is, mint amiben a közelmúltig ő élt. Vak tapogatódzás volt ez, de állandóan ott lappangott benne és körülötte. Azt sejtette, hogy az úttörőség valamilyen módon már politika, de ő inkább szórakozást, gyermeki barátkozást, összefogást látott benne. Széthúzásról ott és akkor szó sem volt. Aztán jött a nagyhírű református nagykun gimnázium nemzetközileg elismert nyelvész igazgatójával, Gaál Laci bácsival és kiváló, országosan ismert tanáraival. Régi vágású, de a korral haladni akaró átszakosodott – angolró
 
Cikkek
Cikkek : Kik ma valójában a szélsőségesek ...?

Kik ma valójában a szélsőségesek ...?

  2007.04.18. 20:13

Mi áll e felelőtlen minősítés mértéktelen és átpolitizált használata mögött?

Kik ma valójában a szélsőségesek,

avagy kikre szavazzunk a jövőben?

 

 

         A rendszerváltás óta a kormányon és az ellenzékben egymást váltó politikai erők szüntelenül sulykolják a köztudatba, hogy a MIÉP, illetve a Munkáspárt - jobb-, illetve baloldali szélsőség, s mint ilyenek, elítélendőek, kirekesztendőek. Elsősorban a MIÉP állítólagos szélsőségességét hangoztatják. Ezek az állítások, a nyilvánvaló célzatosságuk ellenére, nem teljesen eredménytelenek; vannak, akik gondolkodás nélkül elfogadják. Pedig, ha konkréten elemezzük, egyértelművé válik, hogy politikailag nem helytálló, a tömegeket tudatosan félrevezető, ezért veszélyes propaganda-fogásról van szó. Gondoljunk csak bele, miért is lenne szélsőség a valamennyiünket érintő, a szemünk előtt játszódó események bíráló, vagy - indokolt esetben - akár élesen bíráló taglalása; és miért lenne szélsőséges bármely párt, amely Magyarországon magyar mer lenni, vagy ki mer állni a dolgozó rétegek érdekei mellett? Egészében véve, a társadalom sem tekinti őket szélsőségesnek.

Mielőtt bárki félreértené, szó sincs arról, hogy akár ezen, akár más alapon közös nevezőre lehetne hozni az egymástól politikai-ideológiai szakadékkal elválasztott két pártot. Ma azonban, amikor a magukat baloldalinak feltüntető pártok folytatják a legjobboldalibb politikát, és a jobboldalinak számító pártok inkább védelmezik a nemzeti érdekeket, sőt az egy-két évtizede még baloldalinak tartott értékeket is, s mindemellett feltűnően sok az azonosság a hatalomban és az ellenzékiségben egymást váltó pártok között, magától értetődően minden párt vonatkozásában másképpen vetődik fel nemcsak a baloldaliság, a jobboldaliság, az érdekérvényesítési taktikai eszközök, hanem a szövetségi politika megválasztása, és a politikai szélsőség kérdése is.

 

Minden pártnak, minden állampolgárnak jogában áll ítéletet alkotni a közélet jelenségeiről, védelmezni annak tisztaságát a kirekesztéssel, a manipulációkkal, a visszaélésekkel szemben. A véleményszabadságot semmiféle gyűlölettörvénnyel nem lenne szabad akadályozni. Semmi nem olyan fontos, mint az igazság hirdetése, és az igazságosság érvényesülése, mert nélkülük csak névlegesen szabad és demokratikus az országunk, veszélybe kerül a közös jövőnk. Ahogy Illyés Gyula mondta, az igazmondást nem lehet abbahagyni. A mai magyar közélet viszont, sajnos, azt mutatja, hogy a hazudozást sem. Aki ebben, vagy abban az irányban tette meg az első lépéseket, az továbbra is azon az úton halad.

 

Ebben az értelemben, a mindenki által ismert konkrét példákban kissé elmélyülve, vizsgáljuk meg, kik is ma valójában a szélsőségesek; azok-e, akikről ezt hazudják, vagy éppen azok, akik ezt hazudják?

 

Kezdjük a demokráciával. Kell-e bizonyítani, hogy nálunk ma nem igazi társadalmi, azaz többségi demokrácia van, hanem a kisebbségek és a másságok kierőszakolt "demokráciája" az államalkotó nagy többséggel szemben? Az általa hatalomra juttatott MSZP-SZDSZ kormány ugyanis éppen rá figyel a legkevésbé, sőt, kifejezetten a kárára, megmagyarázhatatlan érzékenységgel törekszik a kisebbségek és a másságok, a nemzetidegenként elkülönülő, és a természetellenes alapon létrejött csoportocskák pozitív megkülönböztetésére. E céllal még külön Esélyegyenlőségi minisztériumot is létrehozott. Azokat részesíti előnyben, akik társadalmi ellentmondásokat, békétlenséget teremtenek, egyre kevesebbel járulnak hozzá a hazai nemzeti termék előállításához, de önmaguk számára egyre többet követelnek, és kapnak is belőle. Ettől vérszemet kapva, e kis csoportok ma már nem is az esetleges diszkrimináció ellen, hanem a saját pozitív megkülönböztetésükért, további előjogokért harcolnak. Pedig közismerten van olyan kisebbség is, amely a történelmünk folyamán mindig, és most is sokkal jobb körülmények között él, mint az államalkotó magyarság tömegei. Mégis ők a követelődzők, a békétlenek, sőt, egyesek kifejezetten büntetni akarják a magyar népet; megvetően nyilatkoznak a hagyományairól, jelképeiről (Szemükben már a nemzeti dráma, a népdal, a Bocskai-viselet is fasisztagyanús, s hamarosan az lesz a lacikonyha és a szőlő lágy kenyérrel is); vádaskodnak, rágalmaznak, a hírközlő eszközök nagy többségének a birtokában közvéleményként tüntetik fel magukat, és mondvacsinált ürügyekkel durván, fenyegetően támadják azokat, akik mindezt nyugtalanítónak tartják, és felemelik a szavukat ellene. Pedig sehol a világon nem az államalkotó többségnek kell idomulnia a semmiből előtűnt, vagy mesterségesen létrehozott kisebbségekhez és másságokhoz; ha valaki előjogokat igényelhet, az csak az államalkotó többség lehet. Lényegét tekintve, nincs ez másképpen a nyugat-európai országokban sem. Nálunk mégis a többséggel szembeni hátrányosan diszkriminatív politika érvényesül, mivel a kormány ezt ösztönzi, ahelyett, hogy csillapítaná. Így e csoportok a "múlt", vagy valamiféle kigondolt "izmus" jogcímén háttérbe szorítják magukat az állami és a társadalmi szervezeteket is. Megfigyelhetjük, hogy néha egy miniszter, egy intézmény, vagy akár maga a kormány is meghátrál a mind gátlástalanabbá váló követeléseikkel szemben.

Vitán felül áll pedig, hogy országunkban a történelmi előjogok a magyarságot illetik. A magyarok azonban elfogadták a betelepülő, kialakuló kisebbségek jogegyenlőségét. A kisebbségekét, amelyeknek egyike-másika, az egyenrangúságon túllépve, a kulcsterületeken a vezető pozíciók kizárólagos elfoglalására tör, politikát, kultúrát, erkölcsöt akar diktálni. Tudomásul veszik még a gyökértelen, de tolakodó másságok jogegyenlőségét is, bár a sajátos (sokszor igencsak sajátos) hajlamaikban nem osztoznak. Ez vitathatatlan történelmi tény. Ezért azonban nem elismerést kapnak, hanem újabb alaptalan előjogok követelésével kell szembesülniük. Mára odáig jutottunk, hogy ha magyarok, legyenek azok egyének, vagy szervezetek, a kisebbségekétől eltérő véleményt nyilvánítanak, vagy bármit, akár védekezőleg is, észrevételeznek, azonnal "kinevezik" őket nacionalistának, antiszemitának, neonácinak, cigányellenesnek, sőt bosszúállással fenyegetik őket! Arra nem is veszik a fáradságot, hogy elemezzék az állításaikat, vagy tárgyszerűen vitatkoznak velük, még csak nem is cáfolják azokat. Mivel a valós helyzetet tükrözik, nem is tudják vitatni, vagy cáfolni, hanem az említett kategóriákkal minősítik, azaz a szakmai, vagy a politikai vitákat önkényesen vallási, faji vetületbe terelik, majd inkorrekt módon ebből a pozícióból támadnak. Ez is vitathatatlan történelmi tény, évtizedek, ha nem évszázadok óta. A sajátos (a legtöbbször társadalmilag megkérdőjelezhető) kultúra és hajlamok a saját köreikben, természetesen, érvényesülhetnek, de nem zavarhatják a többséget, nem lehet ezeket kihívóan gyakorolni, hangoskodóan népszerűsíteni, a terjesztésükre törekedni. Az ilyen tendenciájú, a realitásokat figyelmen kívül hagyó kisebbségi és mássági eljárás nemcsak elfogadhatatlan, tűrhetetlen, és nem jogosít semmiféle előnyre, hanem a szélsőségessége miatt nem számíthat megértésre, ezért nem is vezethet megoldásra sem. Minden kisebbségnek és másságnak tudomásul kell vennie, hogy a hazafiság, a nemzeti törekvés, a nemzeti érdekek, értékek, hagyományok védelme nem nacionalizmus. Ismét Illyés Gyula gondolatát idézzük: A nacionalista jogot sért, a patrióta jogot véd. A kisebbségek és másságok ilyen eljárással, következésképpen, nemcsak az államalkotó többséggel, hanem a saját érdekeikkel szemben is cselekszenek. Ideje ezt felismerni, mindkét oldalról, és végre tenni is ellene. És a feje tetejéről állítsuk a talpára a dolgokat:

- A többségnek jogában áll figyelemmel kísérni és tudni, hogy mit tesznek a kisebbségek és a másságok, és szükség esetén abba bele is szólni. Miért ne lehetne vizsgálni egyes kisebbségek szerepét az ország életében, mikor azok egyike-másika folyamatosan alaptalanul bírálja a magyarságot, szellemi terrorizmust gyakorol.

- Nem lehet csak a számarányok alapján ítélni, de nem is lehet azokat figyelmen kívül hagyni; az államalkotó többség egyetlen szektorban sem szorulhat kisebbsége, mert ezzel a demokrácia jóvátehetetlenül sérül.

- A fenti történelmi előzmények okán, ma a kisebbségeknek és a másságoknak kell megtenniük az első lépéseket a bizalom visszanyerése érdekében, nekik kell türelmet és önmérsékletet tanúsítaniuk, le kell szokniuk a túlérzékeny reagálásokról, és mindebben kitartóaknak is kell lenniük. 

 

A demokrácia témakörét folytatva. Történik mindez a nagy többség sorsát folyamatosan súlyosbító körülmények között, amikor a rendszerváltás óta egyéb sem folyik, mint a közösen előállított anyagi javak antidemokratikus újrafelosztása (nevezzék privatizációnak, kárpótlásnak, fájdalomdíjnak, bankkonszolidációnak, Bokros-csomagnak, költségvetési elvonásnak, végkielégítésnek), valamint az egészségügyi, oktatási, kulturális és általában az életkörülményeinek a tudatos leépítése. Mintha elébe mennének a Nemzetközi Valutalap "meglátásának", miszerint magyarból elég ebben az országban hétmillió is (!) … a többi hely kell az ide szánt betelepülőknek. Ma már a jóléti állam, a szociális piacgazdaság, a jogállam sem több üres jelszónál (Jellemző, hogy már nem is emlegetik). A hazai, de főleg a nemzetközi tőke - példátlan módon! - nem, vagy alig adózik, s egyetlen adatot nem láttunk arról, mennyi hasznot visz ki az országból. A kirobbant korrupciós ügyeket eltussolják, évekre elhúzzák, vagy emberöltőkre titkosítják. A lakosság nagy többsége, főleg a dolgozó osztályok egyáltalán nincsenek képviselve a hatalomban, a szakszervezeti és a szociális mozgalmakat elsorvasztották, egyre inkább szabályok nélküli játék folyik, kiközösítik azokat, akik szabályozást, igazságtevést igényelnek, vagy netán komolyan veszik a bűnüldözést (Nem lehet véletlen, hogy az utóbbi időben vezető rendőrök kerülnek bíróság elé), szélsőségesnek nyilvánítják őket, holott minden józan gondolkodó láthatja, hogy éppen az említett extrém jelenségek és ajnározóik különülnek el a néptömegektől, azaz ténylegesen ők a szélsőségesek.

A hatalmon lévőknek arra sem volt, s ma sincs politikai akarata, hogy az Európai Unióhoz csatlakozásunk kapcsán a nemzet stratégiai érdekeiről gondolkodjanak, nem beszélve azok érvényesítéséről. A politikusok nagy része az "Utánam az özönvíz" filozófiát vallja; megcsinálja a maga kis (kis?) "jogszerű, de nem erkölcsös" ügyletét, másokkal pedig nem törődik. Egymást kíméletesen "megélhetési politikusoknak", a bűnözőket pedig "megélhetési bűnözőknek" nevezik. A mindkettőjüket eltartó "szélsőséges" szemlélők azonban egyre kevésbé látják a határt a két kategória között.

 

E nagyon is valós nemzetrontó szélsőségek ellen harcoló erők, legyenek bal-, vagy jobboldaliak, semmiképpen nem minősülhetnek szélsőségesnek. Ezen az sem változtat, hogy egyik-másik bírálatuk néha súrolja a szélsőség határait, hiszen szélsőséges jelenségeket bírálnak. Ezért soha nem lenne szabad csak a bírálatot nézni, hanem mindig a kiváltó okokkal együtt kellene vizsgálni. Ne a szélsőségesnek tűnő kijelentésekre, hanem a szélsőséges tettekre figyeljünk. Az okok ismeretében másképpen néznek ki a jelenségek, a szélsőséges bírálat is lehet jogos. Az igazi problémát ugyanis sohasem az képezi, ha valakiről kiderítik, hogy korrupt, csalt, vagy lopott, hanem az, hogy az illető tényleg korrupt, csalt, és lopott! Nem az a szélsőség, ha valakiről kimondják, hogy áruló, hanem az hogy áruló. Abszolút szabályként nem állítható, de mai parlamenti pártok és a holdudvaruk sok képviselője mégis inkább a kimondott véleményeken botránkozik meg, nem pedig a bennük visszatükröződő tényleges valóságon. Ők a tények elhallgatói, a felszíni jelenségek bírálatának a lovagjai, az okok eltussolói. Hihetetlen, de a nemzeti érdek és a társadalmi igazságosság az ő szemükben szélsőség. Ha más-más szempontokból is, de a MIÉP, vagy a Munkáspárt képviselői a jelenségeket kiváltó okokra összpontosítanak, és úgy jutnak el a jelenségekhez. Egyedül ez a két párt mutatott rá arra is, hogy a rendszerváltás óta minden kormány a világhírű versenyképes magyar mezőgazdaság szétverésén munkálkodott, mivel - ahogy mára nyilvánvalóvá vált - ez volt az Európai Unióhoz csatlakozás egyik elvárt, mondhatnánk titkos feltétele. Mondhat bárki bármit, de a föld a magyar élet alapja, s nélküle nem leszünk itthon Magyarországon! Ezért döbbenetes az a példa nélkül való az a következetesség, ahogy az MDF-, a Fidesz-, vagy az MSZP-SZDSZ-kormány szétverte a mezőgazdaságot, s a magyar parasztsággal szemben a nyugat-európai érdekeket védelmezte, és teszi ma is. Mi ez, ha nem szélsőség?

 

Ha a szemlélődő állampolgár alaposabban szétnéz, az egyes pártok háza táján is bőven talál szélsőségeket. Az SZDSZ esetében, például, azt állapíthatja meg, hogy ez a párt már a Nemzeti Kerekasztal tárgyalások záródokumentumát sem írta alá, a megalakulásakor kiadott "Kék könyvben" egyértelműen a vadkapitalizmus mellett foglalt állást, s ma is ennek az élharcosa. Amennyire tőle függ, szétveri a magyar oktatást, fontolgatja a történelem törlését az érettségi tárgyak közül, mivel az hazafiasságra nevel, támadja a család intézményét, az ország védelmében nem elkötelezett zsoldos hadsereget akar, nem fogadja el a státusztörvényt, engedékenységet mutat a bűnözéssel szemben (Mintha a börtönök túlzsúfoltságát a Btk. enyhítésével lehetne megoldani), elnéző a kábítószerekkel szemben (El akarja hitetni, hogy az ingyenes tűosztogatással és a könnyű drogok legalizálásával "harcol" a kábítószerezés ellen), hangsúlyozottan ajnározza a kisebbségeket és a másságokat, különösen melegen viszonyul a homoszexuálisokhoz, kultusszá emeli a toleranciát, ignorálja a magyar érdekeket és értékeket, a nyugati kultúrából a kultúrmocskot importálja, stb. Mindezzel hozzájárul az ifjúság szellemi és testi elkorcsosulásához (Megdöbbentő, hogy ma már a fiatalkorúak is egyre inkább bűnöznek, sőt gyilkolnak), amely egyre alkalmatlanabb lesz a haza védelmére, a magyar érdekek és értékek melletti kiállásra. Közismertté vált az is, hogy az SZDSZ egyes képviselői nemzetközi fórumokon nem Magyarország, hanem egy másik állam, Izrael álláspontját képviselték, amit külföld dicsérően nyugtázott. Itthon a hajuk szála sem görbült, sőt dicsérgetik őket. S mindeközben az SZDSZ hangosan ágál más pártok állítólagos szélsőségessége ellen!

Mivel nem feltételezhető, hogy öntudatlanul teszik, amit tesznek, jogosan merül fel a kérdés: kiknek áll mindez az érdekében? Mert hogy nem a magyar népnek, az bizonyos! És mi ez a hihetetlen vonzalom minden iránt, ami nem magyar és természetellenes? Mindezeken, persze, elsősorban az SZDSZ-eseknek kellene elgondolkodniuk: mi indokolja, és a jövőt nézve, megéri-e, hogy a pártjuk ilyen politikát folytasson? Ugyanis, e tények láttán, a pártatlan szemlélőnek is arra a megállapításra kell jutnia, hogy a mai magyar politikai palettán az SZDSZ messze a szélsőségesebb párt.

 

Tovább szemlélődve, megállapíthatja azt is, hogy az MSZP jelenlegi vezetése (e párt esetében a vezetése, legalábbis annak egy része, egyre inkább elkülönül a politikailag egészséges tagságától) ebben a tekintetben méltó versenytársa az SZDSZ-nek. Mert vajon nem szélsőség-e az, hogy - az SZDSZ, de az MSZP támogatását élvezve - egyesek magyar nemzeti hőssé akarják emelni a bizonyos keleti, sőt egyes nyugati források szerint is kettős ügynök, a magyarországi tevékenysége során gyanúsan meggazdagodott Raoul Wallenberg svéd diplomatát, akiről ma már, úgy a közéletben, mint a tantermi órákon, évente többször emlékeznek meg, mint Kossuthról és Petőfiről együttvéve, s egyre több emlékhelyet és emlékművet állítanak neki. Teszik ezt önkényesen, eszükbe sem jut, hogy ehhez társadalmi konszenzust igényeljenek. Ugyanakkor - mindenki tudja, hogy a MAZSIHISZ kezdeményezésére - megkérdőjelezik, hogy állítható-e szobor Teleki Pál kétszeres magyar miniszterelnöknek - amit a MIÉP támogatna, sőt Lengyelország is szorgalmazza - vagy Kádár Jánosnak - amit a Munkáspárt kezdeményezett - akik, ha néha súlyos ellentmondásokon át is, de tettek valamit az országunkért, a nemzetünkért, míg Wallenbergről ilyesmi semmiképpen nem állítható.

        

Az MSZP-SZDSZ szélsőség szemléltetésére kiváló példa a Tilos Rádió sorozatos provokációinak az elmismásolása is. A legutóbbi gyűlöletkeltő eset eljelentéktelenítése céljából hangsúlyozzák, részeg volt a riporter, amikor kijelentette, hogy kiirtaná az összes keresztényt. Állíthatnak, amit akarnak, nekünk nem szabad elfeledkezni arról a népi bölcsességről, miszerint "Az elejtett szó és a részeg ember mond igazat!" A nagyon is komolyan veendő keresztényellenes kijelentés elsinkófálására, a tiltakozó rendezvény befejezését követően, provokatív módon előkerült egy izraeli zászló, amit valakik elégettek. Az izraeli nagykövetség, a belügyeinkbe beavatkozva, s mintha magyar hatóság lenne, azonnal tiltakozó közleményt ad ki (a nagykövetségek egyetlen országban sem avatkozhatnak be a fogadóország belpolitikájába; ha mondanivalójuk van, jegyzékben kell a külügyminisztériumhoz fordulniuk), a magyar hírközlő szervek mindezt széleskörűen, feltupírozott elfogultsággal tálalják (a fenti oknál fogva ugyancsak szabálytalanul), s ettől kezdve már ez a téma, és a keresztények kiirtásának óhajáról elfeledkeznek! (Pedig, a horderejét tekintve, messze felülmúlja ifj. Hegedűs Lorantnak a kisebbségek kirekesztő tevékenységével szembeni mindössze védekező kirekesztésre ösztönző felhívását, amiért látványos pert rendeztek.) A pártkoalíció engedi, vagy önmaga kényszeríti ki, hogy a bíróság a gyűlölettörvény szellemében, sürgősséggel foglalkozzon a zászlóégetéssel, természetesen, a magyarság állítólagos antiszemitizmusát hangsúlyozva. Milliárdok tűnnek el a közpénzekből, az utolsó közös vagyonunkat is privatizálják, ellopják, vagy átjátsszák külföldi kézre, gazdasági bűncselekmények sorozata zajlik, amelyekkel a bíróságok alig foglalkoznak, de e lényegtelen üggyel (vagy a Ferencváros-Debrecen labdarugó mérkőzés túldimenzionált eseményeivel) sürgősséggel kell foglalkozniuk. Kell-e ennél nyilvánvalóbb szélsőség?            

 

         De vehetjük magát a gyűlölettörvényt is, amely egyelőre a Btk. módosításába torkollott. Sokan, hosszasan dolgoztak rajta, vonatkoztatták is minden kisebbségre és másságra, "csak" a magyar nemzetet, mint államalkotó nagy többséget "felejtették ki" belőle! A hozzáállás már önmagában is abszurd, ugyanis nem a szavak okozzák a problémát, mint ahogy nem is azok oldják meg. A szavak csak következmények. Az okot, az igazi problémát a diszkriminatív, nép- és nemzetellenes gazdasági, pénzügyi, szociális intézkedések, a félretájékoztatás, a gyakorlati kirekesztés képezi, aminek az orvoslására sem ez, sem másik törvény nem tesz még kísérletet sem. A szavak körüli cirkusz végső soron éppen arra szolgál, hogy e valós problémákról elterelje a figyelmet. Túl ezen, a törvény, eléggé el nem ítélhető módon, hallgatólagosan abból indul ki, hogy csak a kisebbségeket és a másságokat érheti sérelem a többség részéről; fordított esetet - ami pedig nálunk immár uralkodóvá válik - fel sem tételez. Ezért ebben a formájában nem is azt tiltja, amit kellene. Tételezzük fel, hogy valakik faji alapon politizálnak, például, a bankokba, vagy a szerkesztőségekbe ilyen alapon válogatják a személyi utánpótlást. Nyugodtan tehetik akár nyíltan is, a törvény ezt nem tiltja; azt viszont igen, hogy ezt bárki szóvá tehesse. A gyűlöletbeszéd-törvény, tehát, a gyűlölet gyakorlóit oltalmazza, és pontosan azt akadályozza, hogy harcolni lehessen ellenük. Ha tehát szóvá teszed egy esetleges nyilvánvaló faji diszkrimináció tényét, téged ítélnek el rasszizmus miatt! A kisebbségek és a másságok pedig immár e törvény védelmében folytathatják kétes tevékenységüket.

Mivel nem lehet jó törvény, amely alkalmas a többség háttérbe szorítására, a jogos észrevételeinek az elfojtására, akaratlanul is felvetődik: tekinthető-e véletlennek, hogy egy miniszter, egy egész minisztérium, s az előterjesztése alapján a kormány, a parlament is (úgy a koalíció, mint az ellenzéki Fidesz-MPSZ), alapvető kérdésekben ennyire melléfog? Akár igen, akár nem, ilyen szélsőség nem megengedhető!

        

Vagy létezik-e annál beszédesebb szélsőség, mint amikor egy nagy párt, mint az MSZP, külföldi kampányfőnököt szerződtet drága pénzért? Ráadásul nem egy hagyományos konszolidált parlamenti demokráciából, mondjuk Angliából, hanem a rasszista-terrorista politikát folytató, az ENSZ határozatokat évtizedek óta semmibe vevő Izraelből. Senkit nem áll szándékunkban megsérteni, de értetlenül állunk az előtt, hogy az MSZP tagsága ezt eltűrte. Azt sem hisszük, hogy nem találtak volna megfelelő saját szakembert. S mivel az mégsem feltételezhető, hogy véletlenül angyalnak nézték Belzebubot, a miértek megválaszolására maradnak a még nagyobb kételyeket ébresztő következtetések: célzatosan törekedtek a legkártékonyabb "megoldásra", vagy valakik erre kényszerítették őket. Ugyanis gyakorlatilag államtitkokat bíztak egy külföldi állampolgárra, ami bűnnek főbenjáró, hibának végzetes. Hiszen nyilvánvaló, hogy az illetőnek természetszerűleg állampolgári kötelezettségei vannak a saját hazájával szemben, s lehetnek egyéb különleges kötelezettségei is hazája egyes hatóságaival szemben, amelyek mindenképpen erősebbek és meghatározóbbak, mint az ideiglenes külföldi szerződéses viszonya, és ezt még zokon sem lehet venni tőle. Alkalmazása nem is válhatott az MSZP javára. Vegyük csak a párt egyik fő választási jelszavát: "Magyarország többet érdemel!" Nem tudni ugyan, hogy mennyi köze volt ennek a megfogalmazásához magának Ron Werbernek, de a jelszó eleve azt tükrözi, hogy valaki kívülről, idegenként nézi Magyarországot, és nagylelkűen megállapít róla valamit. Idegen ez a jelszó tőlünk, de az MSZP tagságától is. Vagy itt van egyes MSZP-párthelyiségekre kiírt jelszó: "Az ország velünk van!" Még csak véletlenül sem azt mondják, hogy az országgal vagyunk, hanem önleleplező módon szinte elvárják, hogy az ország velük legyen, mintha az ország lenne érettük. Ebben az értelemben a jelszavaik és a gyakorlati politikájuk teljes összhangban áll. Mi ez, ha nem szélsőség? (Az eddigi jelek szerint a kormánykoalíciónak nem lesz több szerencséje Jeremy Rosner és Tal Silberstein újonnan szerződtetett amerikai kampányfőnökökkel sem, akiknek nemcsak a származási országukból, hanem a neveikből is látszik, hogy ők sem angolok.)

 

Azt fogják mondani, hogy félreértjük, vagy félremagyarázzuk őket. Uraim, mi sem egyszerűbb, mint ennek a kivédése. Semmi ördöngösség nem kell hozzá, mindössze az, hogy fogalmazzanak, de főleg cselekedjenek úgy, hogy egyértelmű legyen: komolyan veszik, és a magyar nép javára értelmezik a demokráciát, védik a magyar érdekeket és értékeket! És találják meg a fenti és hasonló egyre nyomasztóbb káros jelenségek közös nevezőjét - ami nem túl nehéz - állapítsák meg és számolják fel az okait. Meglátják, hatványozottan megnő a támogatottságuk. Amíg azonban ezt nem teszik meg, szembe kell nézniük az egyre erősödő kritikai megnyilvánulásokkal, a bizalomvesztéssel, nemzetközileg és országszerte, de a saját pártjaikon belül is.

 

Mindezek, és a felsorolhatatlanul sok más példa fényében megállapítható, hogy egymástól teljesen függetlenül, de úgy a MIÉP, mint a Munkáspárt, nemcsak joggal utasítja vissza a szélsőséges párt minősítést, hanem nincs is rá különösebb szükség, hogy reagáljanak e vádaskodásra, mivel a politikájuk önmagáért beszél. Tessék elolvasni a jelszavaikat, programjaikat, elemzéseiket; bennük következetesen a magyar érdekek és értékek, a dolgozók jogainak a logikája érvényesül. És itt hangsúly esik a politikai következetességre, ami önmagában cáfolja minden szélsőség vádját. Tetszik, vagy nem tetszik bárkinek, de például a MIÉP - a kaméleonként változó, vagy magukat hamis színben beállító más pártoktól eltérően - a létrejötte óta az maradt, aminek meghirdette magát, s ezt nemcsak a közéletben, hanem az Országgyűlésben is félreérthetetlenül bizonyította.

 

A felsorolt és egyéb példákból mára világossá vált más is: ahogy az állítólagos antiszemitizmusunkról is a cionizmus szolgálatában állók szónokolnak, a szélsőségről, a szélsőségek "egymásra találásáról" is éppen a valóban szélsőségesek kiabálnak, akik már egymásra is találtak a koalícióban. Velük szemben nem is a védekező-magyarázkodó magatartás a helyes, hanem a leleplezésük. Ezért célszerű hangsúlyozottan rámutatni, hogy igen, a szélsőség nagyon is jelen van a mai magyar társadalomban, csak éppenséggel azoknak a pártoknak a politikájában, amelyek másokat vádolnak szélsőséggel! Az ő szélsőségük - az ország kiárusítása, az idegen érdekek, a globalizmus szolgálata, a hazafiak, a dolgozók kirekesztése a hatalomból és a javakból, a kisebbségek és a másságok alázkodó kiszolgálása - nemcsak az uszítás és az izgatás tényállását elégíti ki, hanem a hagyományos értékeink, a nemzeti érdekeink elleni lelkiismeretlen politizálásét is.

 

Említésre méltó, hogy a szélsőségek elleni harcban egy konkrét kérdés kapcsán a MIÉP és a Munkáspárt átmenetileg közeli álláspontra jutott; a MIÉP támogatta a Munkáspártnak az egészségügy privatizálásával szembeni aláírás-gyűjtését. Nem lehet túlbecsülni annak a jelentőségét, hogy kiderült, az ilyen lépések nem fenyegetik egyik párt önazonosságát sem, politikailag-ideológiailag nem mossák őket össze, ugyanakkor ki tagadná, hogy nemcsak e pártok, hanem országunk, népünk javára szolgálnak.

 

Meg kell szabadulni attól a berögződéstől is, hogy mereven jobb- és baloldalban gondolkodjunk, mivel - ahogy a bevezetőben is utaltunk rá - ma már ezt túlhaladta a történelem; lehet, hogy e kifejezések valaha még visszanyerik az eredeti tartalmukat, de a hozzájuk való merev ragaszkodás a jelenlegi konkrét körülmények között akadályozhatja a sikeres politizálást. A magyar érdekek és értékek védelme az a felsőbbrendű cél, ami sürgetően igényli a népi-nemzeti erőket, a dolgozó rétegeket képviselő pártok bekerülését az Európai Parlamentbe és az Országgyűlésbe, és ennek alá kell tudni rendelni sok mindent. Stratégiailag át kell gondolni a lépéseket, nem lehet elfogadni "A cél szentesíti az eszközt" álláspontot sem, de politikailag nem szabad visszariadni az érdekek hatékony érvényesítését elősegítő taktikai eszközök alkalmazásától.

E cél elérése nem lehetetlen. Annál inkább nem, mivel annak alapján ítélve, hogy a nagy pártok, vagy éppenséggel a kormánykoalíció, a hivatalos megnyilatkozásaikat mely társadalmi erőkhöz címezik, és kiknek a javára politizálnak (Ahogy naponta meggyőződhetünk róla, sokszor nem is magyarországi erők javára), megállapítható, hogy a ma még két kis párt mindegyike, bár nem lehet közöttük azonosságot tenni, de jóval szélesebb tömegeket szólít meg, mint azok: a MIÉP az egész magyarságot, a Munkáspárt az ország dolgozó rétegeit. Elvben sokkal nagyobb tehát a potenciális társadalmi bázisuk, különösen, ha azt is figyelembe vesszük, hogy más pártok alapvetően egészséges nézeteket valló tagságának nem elhanyagolható része egyelőre csendben, de szemben áll az elidegenedett pártvezetéseik politikájával, ezért nem kizárható, hogy hajlandó lesz már pártokra szavazni. A tények azt bizonyítják, hogy a néptömegek az MSZP-re, vagy a Fideszre voksolva, az eddigi választásokon gyakorlatilag önmagukat szavazták ki a hatalomból; itt az ideje, hogy ez a hatalmas szavazóbázis és a valós érdekeiket képviselő pártok egymásra találjanak. Az egészségügy privatizálása elleni összefogás, a zengői környezetvédő csatában elért győzelem, a februári országos gazdatüntetés sikere értésre adta, hogy a magyar társadalom ebben az irányban kíván haladni, érzékelteti, hogy milyen politikát vár el a pártoktól.

 

Népünknek, nemzetünknek létérdeke, parancsolóan szükséges, hogy a többséget alkotó rétegek képviselve legyenek az Európai Parlamentben és az Országgyűlésben. Az elmúlt évtized tapasztalatai viszont azt bizonyítják, hogy a jelenlegi parlamenti pártoktól ez idegen. Saját politikai korlátjaik következtében nem tudják megszólítani sem a magyarságot, sem a dolgozó osztályokat. Ennek ellensúlyozására igyekeznek folyamatosan diszkreditálni az őket megszólító pártokat, félve attól, hogy azok, a következetes politikájuknak köszönhetően, könnyen népszerűvé válhatnak a tömegek előtt, szavazatokat vonhatnak el tőlük. Következésképpen, minden elemzés arra mutat, hogy a nyomasztó és növekvő nemzetnyomorító problémahalmazra a megoldás jelenleg csak a parlamenten kívülről jöhet.

 

A most következő választásokon azokra a pártokra szavazzunk, tehát, amelyek képesek az érdekeink következetes képviseletére, ellenőrizhetik, mi folyik a hatalmi berkekben, beleláthatnak a kártyákba, beleszólhatnak a leosztásba, érvényesíthetik a valós nemzeti érdekeinket, s nem hagyják, hogy mi, a többség, kisebbségi helyzetbe szoruljunk. Higgyük el, nem alaptalan ez az optimizmus, ha széles körben tudatosítjuk, és valamennyien megtesszük érte mindazt, amit - a saját jól felfogott érdekünkben, s majdhogynem az utolsó pillanatban - meg kell tenni. Most ne azon tépelődjünk, hogy az MSZP, vagy a Fidesz-MPP lehet-e a kisebbik rossz, mert, egyrészt lényeges különbség nem fedezhető fel közöttük, másrészt most az a fontos, hogy ne magunkat szavazzuk ki ismét a hatalomból, hanem azokat, akik valóban szélsőségesek! Ne remegjen a kezünk, mikor leadjuk a szavazatunkat. Legyünk tudatában, hogy ma már a puszta létünkért, és a szó legszorosabb értelmében a földünkért kell küzdenünk. Ne engedjük kirekeszteni magunkat a saját hazánkban; legalább ez a megcsonkított kis ország maradjon meg nekünk Magyarországnak.

Szavazzuk be magunkat a hatalomba!         

 

(Havi Magyar Fórum,

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal